17 Nisan 2016 Pazar

TERAS VE BALKONLARDA İKİ FARKLI MALZEME KULLANARAK SU YALITIMI YAPILMASI


Bugün sizlere klasik uygulamaların dışında, farklı  malzemeleri beraber kullanarak yapılabilecek su yalıtım uygulamasından bahsedeceğim.Daha önce paylaştığım içeriklerde çimento esaslı yalıtım malzemeleri ile poliüretan kaplamaları sizlerle anlatmıştım.Her iki malzemeyi beraber kullanarak yapabileceğimiz su yalıtımını anlatacağım.

Teras veya balkon üzerinde gerekliği temizliği yaptıktan sonra,zayıf bölgeleri tamir harcı ile onarıp kuvvetlendirmemiz gerekiyor.Düşey ve yatay köşelerin birleştiği noktalarda alkali dayanımlı donatı filesi ile beraber tamir harcı kullanarak kalın bir köşe pahı yapmalıyız.Uygulamayı seramik veya karo üzerinde yapıyorsak,yerden kalkan karo ve seramikleri kaldırıp o bölgeyi elyaflı harçlarla doldurup, yalıtım uygulamasına başlamalıyız.

Çift komponentli çimento esaslı yalıtım malzemesini seçerken akrilik malzemesinin(elastikiyet arttırıcı)en yoğun olanını seçmeliyiz.Daha önceki yazılarımda belirttiğim tam elastik olanı kullanılabilir.Karışım hazırlandıktan sonra zemine 24 saat arayla 2 kat uygulama fırça ile uygulanır.Çimento esaslı yalıtım işlemi tamamlandıktan 2 gün sonra üzerine çift komponentli poliüretan boya sürülerek yalıtım uv ışınlarından korunur ve dirençli bir tabaka oluşturulur. Poliüretan malzemenin su geçirimsiz özelliğinden faydalanılarak bir kat ilave yalıtım yapılmış olur.
Poliüretan boya istediğiniz renkte üretilebileceği için farklı renk tonlarını kullanabilirsiniz.

Her iki malzemeyi üreten firmalar arasında Henkel,Basf,Köster,Weber gibi markalar var.Bunların dışında poliüretan boya üretimi yapan birçok firmaya ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder