16 Nisan 2016 Cumartesi

ÇİMENTO ESASLI SU YALITIM MALZEMELERİ


Çimento esaslı su yalıtım malzemesi ile su depolarında yalıtım yapılması konusunda daha önce içerik paylaşımı yapmıştım.Bugün sizlere genel olarak çimento esaslı yalıtım malzemelerinden ve uygulama alanlarından bahsedeceğim.
Çimento esaslı su yalıtım malzemeleri çift komponentli olarak üretilmektedir.Toz bileşen ile akrilik sıvı bileşenden oluşmaktadır.Her iki komponent mikser yardımıyla karıştırılarak uygulamaya hazır hale getirilir.
Balkon,Teras,toprak altında kalan betonarme perdelerde,banyo izolasyonların da,su deposu yalıtımlarında ,yüzme havuzu yalıtımlarında uygulanabilen malzeme uv dayanımı olmadığından açık bırakıldığında mutlaka üzeri boyanmalıdır.

Akrilik bileşeninin özelliğine göre,yarı elastik,elastik ve tam elastik olmak üzere 3 şekilde kullanıma sunulmaktadır.Zeminin durumuna ve büyüklüğüne göre bunlardan bir tanesini seçebilirsiniz.

Malzemenin uygulanacağı alanlarda

1-Yüzey temizliği mutlaka yapılmalı ve zayıf parçacıklar yüzeyden temizlenmelidir.
2-Tüm düşey yatay birleşim noktaları fileli tamir harcı ile yuvarlatılmalıdır.
3-Betonarme perde yüzeyinde segrege olmuş kısımlar tamir harcı ile onarılmalıdır.
4-Betonarme perde konik deliklerinin içi tamir harcı ile doldurulmalı ve yüzeyi fileli tamir harcı ile kapatılmalıdır.
5-Uygulamaya başlanmadan beton hafif şekilde nemlendirilmelidir.Özellikle sıcaklığın yüksek olduğu zamanlarda mutlaka bu uygulama yapılmalıdır.
6-5 C'nin altındaki sıcaklıklarda uygulama yapılmamalıdır.
7-Düşeyde açık alanlarda yapılan uygulamaların üzeri boyanmalıdır.
8-Üzerine sıva yapılabilir.
9-0,5 mm kadar çatlakları örter.

Hazırlanan karışım 24 saat ara ile en az iki kat olarak uygulanır.Uygulama fırça ile sürülerek yapılmalıdır Sarfiyat miktarı karışımdan 3,50 kg olarak iki veya üç katta uygulanmalıdır.

Piyasada Henkel,Basf,Köster,Entegre,Weber gibi markalar çimento esaslı ürünleri yıllardır üretmektedirler.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder